Jury IV BTA

Natalia Czarcińska – Absolwentka kierunków: malarstwo i edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych. Od 2014 roku związana z Uniwersytetem Artystycznym w Poznaniu, gdzie pracuje jako adiunktka w V Pracowni Malarstwa. Autorka wystaw i projektów artystycznych, w tym warsztatów kierowanych do różnych grup odbiorców. Współpracowała z Galerią Sztuki im. Jana Tarasina w Kaliszu, Galerią Miejską Arsenał w Poznaniu, Fundacją Malta. Współkuratorka w Galerii Szewska 16 afiliowanej przy Wydziale Malarstwa i Rysunku UAP oraz współorganizatorka interdyscyplinarnego festiwalu Multi Art Festival. Swoje prace pokazywała m.in. w Galerii Sztuki im. Jana Tarasina w Kaliszu, Galerii Miejskiej Arsenał w Poznaniu, Archiwum Idei w Poznaniu.

Zajmuje się malarstwem i rysunkiem; montuje tymczasowe instalacje złożone z obrazów, fotografii oraz przypadkowo odnalezionych fragmentów / skrawków / wyimków zaaranżowanych tak, aby to relacje między nimi były najważniejsze. Zajmuje się także pojęciem galerii i medium wystawy jako ramy dla postrzegania i myślenia o sztuce.

Andrzej Banachowicz – W latach 1973–1978 studiował w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Poznaniu. Dyplomy z wyróżnieniem obronił w Pracowni Rzeźby prof. Jana Berdyszaka i Pracowni Projektowania Wystaw prof. Witolda Gyurkovicha. Od 1992 jest kierownikiem II Pracowni Tkaniny Artystycznej na Wydziale Malarstwa na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu w Poznaniu, obecnie V Pracownia Rzeźby i Działań Przestrzennych – Obiekt Tkacki na Wydziale Rzeźby UAP. W latach 1993–96 był prodziekanem Wydziału Malarstwa Grafiki i Rzeźby ASP w Poznaniu. W latach 1996–99 oraz 1999–2002 prorektorem ds. artystyczno-badawczych ASP w Poznaniu. Jest związany m. in. z Instytutem Włókien Naturalnych i Roślin Zielarskich w Poznaniu, czy Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi. Brał udział w wielu prestiżowych wystawach w kraju i za granicą.

Anna Przybyło – Od 2013 r. absolwentka wydziału rzeźby na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Stypendystka programu LLL Erasmus. W 2013 „Osobowość artystyczna roku” na wydziale rzeźby ASP w Krakowie. Zwyciężczyni II Biennale Tkaniny Artystycznej w Poznaniu. Uczestniczka wystaw w kraju i za granicą. Obecnie zajmuje się głównie tkaniną artystyczną.  Swoją artystyczną tożsamość starała się określić jeszcze w czasie studiów, wplatając delikatnie własną obecność w strukturę dzieła. Jej prace są nośnikami afirmacji kobiecości. Drzwiami do opowieści o ludzkich namiętnościach. Metaforycznymi obrazami emocji związanych z egzystencją. Tematem stają się wybrane symbole, sytuacje i postacie nieoczywiste. Charakterystyczny język formalny podkreśla autentyczność prac, przywołując tym samym skojarzenia z subtelnościami i delikatnością kobiecej natury. Aktualnie, zarówno prywatnie jak i w swojej sztuce krąży wokół tematów związanych z macierzyństwem. 
http://annaprzybylo.pl/

Anna Maria Brandys – Doktora sztuki związana zawodowo z I Pracownią Rysunku WEAiK Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Absolwentka Malarstwa na UAP. Studia podyplomowe w zakresie Aretetapii i terapii pedagogicznej na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.

W latach 2013–2021 jako pracowniczka naukowa zgłębiała tajniki barwienia naturalnego oraz sekrety roślin włóknistych w poznańskim Instytucie Włókien Naturalnych i Roślin Zielarskich-PIB. Uczestniczyła w wielu wystawach w kraju i zagranicą. Formą jej wypowiedzi artystycznej jest przede wszystkim szeroko rozumiana sztuka włókna, w obrębie której tworzy obiekty i instalacje. W swoich działaniach chętnie podejmuje wątki feministyczne i ekologiczne. Interesuje ją problem relacji i ról społecznych. Od lat zaangażowana w działalność animacyjną i edukacyjną na terenie Poznania. Prezeska Fundacji Jak Malowana, w której koordynuje i realizuje liczne projekty artystyczne promujące aktywne uczestnictwo w kulturze. Współtwórczyni Biennale Tkaniny Artystycznej w Poznaniu oraz Domu Bajek. Stypendium Twórcze Miasta Poznania, 2022; Stypendystka Prezydenta Miasta Poznania, 2014; Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, 2011.

Dominika Krogulska-Czekalska – Doktora sztuki, wykładowczyni projektowania w Pracowni Tkaniny Dekoracyjnej w Akademii Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi, którą kieruje i gdzie zgłębia tajniki i możliwości struktur żakardowych, angażując studentów w poszukiwanie niekonwencjonalnych sposobów zastosowania tej tradycyjnej technologii. Refleksja nad prawem do powoływania nowych artefaktów, skutkuje zwróceniem większej uwagi na komentowanie otaczającej rzeczywistości i postawą krytyczną, zarówno w roli artystki, jak i projektantki. Najbardziej zainteresowana odkrywaniem przestrzeni na styku dyscyplin, spekulatywnie, ale także naprawczo. W latach 2021-2023 była dyrektorką Instytutu Tkaniny na Wydziale Projektowym.

W ostatnich latach uczestniczyła w wielu cyklicznych międzynarodowych wystawach i wydarzeniach o ugruntowanej tradycji, prezentujących tkaninę artystyczną m.in. Międzynarodowym Triennale Tkaniny w Łodzi, Textile Art of Today, Polska Szkoła Tkaniny, Biennale BIEN, Slovenia – rezydencja oraz wystawa indywidualna „Soft Woven Voices”, Biennale Tkaniny Artystycznej w Poznaniu, Międzynarodowe Biennale Tkaniny Artystycznej WTA w Madrycie. 

Była prelegentką na konferencjach Contextile Textile Talks 2020, 2022 (dwukrotnie podczas tej ostatniej edycji) w Guimarães w Portugalii  i konferencji Textile Talks 2021 „Przyszłość wolności” podczas BTA w Poznaniu, a także moderatorką międzynarodowego panelu sympozjum poświęconego edukacji w dziedzinie kreacji tkaniny artystycznej i projektowania tkaniny użytkowej w ramach Międzynarodowego Triennale Tkaniny (2022). 

Ostatnie wystawy indywidualne Cod_a  oraz „Gimme Shelter” podsumowują badania ostatnich lat. Autorka chętnie lokuje swoje prace w kontekście szerszym niż kategoria medium, takich jak wystawa „Wszystko jest historią pewnej miłości” w BWA w Bydgoszczy, “Bliscy” podczas Festiwalu Dialogu Czterech Kultur w Łodzi, czy “Za Wolność” na stulecie odzyskania niepodległości w CMWL. 

Ostatnie prezentacje międzynarodowe w kraju i za granicą; YTAT Mentors, Wystawa Polskiej Tkaniny Artystycznej „Pola” w Muzeum Narodowym w  Dżakarcie, czy FIBRE ART & FINE ART w galerii Vigado Exhibition Hall w Budapeszcie. Dzięki współpracy z Centralnym Muzeum Włókiennictwa zdobywa doświadczenia kuratorskie; Międzynarodowe Triennale Tkaniny Młodych – YTAT 2022, Działy otwarte/Działy zamknięte – wystawa jubileuszowa CMWL.

Prace w zbiorach Centralnego Muzeum Włókiennictwa oraz Muzeum Narodowego w Poznaniu (Muzeum Sztuk Użytkowych). Nagroda – Godło Must Have 2020 (współautorka), podczas Lodz Design Festival wraz z absolwentką i Studio The Most.

Karolina Grzeszczuk – Artystka, projektantka, animatorka. Asystentka w Katedrze Ubioru (w Pracowni Ubioru Unikatowego oraz Pracowni Kostiumu Teatralnego) oraz wykładowczyni na Uniwersytecie Artystycznym im. M. Abakanowicz w Poznaniu. Dyplom magisterski na UAP obroniła w 2013 roku. Jej działalność to szerokie pole aktywności, na którym zaznacza się projektowanie kostiumów, ubiorów i scenografii, a także praca z tkaniną artystyczną.
Członkini poznańskiej Rady Fundacji „Jak malowana”; W sezonie 2019-2020 prowadziła Pracownię Tkaniny Artystycznej w Kórnickim Ośrodku Kultury; Inicjatorka i koordynatorka Biennale Tkaniny Artystycznej w Poznaniu od 2017 r.; W latach 2009 – 2015 koordynatorka projektu związanego z poznańskim środowiskiem twórczym „AK 30 – 30 wystaw – 30 dni”.

Laureatka stypendiów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministra Edukacji Narodowej, Prezesa Rady Ministrów, Prezydenta Miasta Szczecina, Marszałka Województwa Wielkopolskiego, Rektora Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.

Współpracowała m.in. z Teatrem Wielkim w Poznaniu, Teatrem Atofri z Poznania, Teatrem „Nie Ma” ze Szczecina, Teatrem „Asocjacja 2006” z Poznania, Polskim Teatrem Tańca z Poznania, Teatrem Modrzejewskiej w Legnicy, Centrum Scenografii Polskiej w Katowicach, Stowarzyszeniem “Teatr Niekonsekwentny” w Szczecinie, Festiwalem Komedii SZPAK w Szczecinie, Międzynarodowym Festiwalem Teatrów Niezależnych „Pro Contra” w Szczecinie, Międzynarodowym Kampusem Artystycznym FAMA w Świnoujściu, Instytutem Włókien Naturalnych i Roślin Zielarskich w Poznaniu, International Biennial Exhibition of Contemporary Textile Art “Scythia” w Kherson w Ukrainie, Festiwalem Land art w Szreniawie.

Kawałek bałaganu w Internecie, w którym czasem coś opublikuje: https://www.instagram.com/karolina.grzszczk/